onsdag 21/10

(jag vet, lam rubrik..)
Nu har jag jobbat mina två första arbetspass på comma och så här långt har det gått väldigt bra. Jag fattar nästan vad alla säger...! Har dragat mig ur sängen på första väckarklocksignalen 5.10 både dag 1 och dag 2. Jag planerar faktiskt att fortsätta i samma goda anda dag 3. STOLT med tanke på hur pigg jag brukar vara den tiden på dygnet. Ja, ni känner ju mig..

Dock kan jag ju ta och tala om att jag aldrig förr på alla mina 20 år har längtat så här mycket efter Jesus födelsedag.. Detta kan vara det jobbigaste jag någonsin har gjort. Fråga mig inte varför egentligen för jag misstrivs ju inte direkt.. Jag saknar er bara så fruktanvärt mycket alla där hemma.. (jag söker inte efter sympati eller puttinutt när jag skriver detta, skriver bara som jag känner).

När det gäller boende så är det inte spikat ännu. Eller jag har rättare sagt inte bestämt mig hur jag vill göra. Jag har som sagt möjlighet att flytta in hos svenskarna men det finns vissa negativa delar i den flytten: Det ligger 40 minuters promenad från stan (busskort är inte något alternativ, SPARA), omöblerat, ingen tvättmaskin och om jag ska vara riktigt ärlig så finns det ingen som känner till ordet städat i det hushållet. Elak må jag vara som säger så men om jag tycker att det är ostädat så är det så. För jag själv är väl inte den mest organiserade personen. För att underdriva lite..... Dock så sätter jag stort värde på den billiga månadshyran på endast 2000 kr! Alternativ 2 är att flytta in i Axels gamla rum (Axel är daglig ledare på comma och ska sluta i slutet av oktober). Det rummet ligger mitt i stan, är möblerat, har tvättmaskin men lite dyrare. Jag kan få betala 2000 för november månad men måste betala 4000 i december om jag överhuvudtaget får bo kvar så länge, det vet jag ej. Finns en risk att jag måste skriva på ett 3-månaders kontrakt efter november om jag vill bo kvar.. Det går ju lixom inte. Men idag ska jag gå på en visning som verkar lovande.. Låg i centrum, 3000 i månaden och möbler med i hyran. Sen så var det 2 lediga rum i den lägenheten så det ökar ju chansen för en inflyttning där :) Håll tummarna för mig!

Saknar... 

Kommentarer
Postat av: Mor

Håller tummarna!!!!! Puss........

2009-10-22 @ 21:16:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0