nya grejer :)

Nu förstår ni blåser det nya vindar genom Bergen. Jag har fått jobb :) och förmodligen ett boende. NYA GREJER! Börjar jobba på Comma på tisdag kl.06.00(!). Comma är den butik som Hanna jobbar i och ligger på tågstationen här i Bergen. En person vid namn Axel ska sluta och jag kommer att ta över hans timmar till att börja med t.o.m slutet av november. Jag har blivit lovad heltid eller mer om jag vill det. Tummen upp :) För er som inte har koll så kan jag ta och berätta att Comma är typ som pressbyrån, men bara typ. Jag är glad´! Börjar få ordning på saker och ting.

Ikväll så är planen att gå till mitt (förhoppningsvis) nya boende. Där bor just nu Lisette, Lin, Ola och Even. Varav de tre förstnämnda är svenskar. Kommer även att jobba med Lin på comma. Hanna känner alltså dessa filurer så vi ska kolla på IDOL. Nice :) och just nu lagar jag och fröken Södling mat för fulla muggar. Färskbiffar med klyftpotatis och pepparsås står på menyn och jag njuter av "ångorna" som kommer från köket. Vi är riktigt duktiga i köket och står med varsitt glas rödvin i handen (fast nu ljög jag, jag är fortfarande så pass barnslig att jag dricker cola istället.. Men hanna har korkat upp, för njutningsskull hur nu det kan vara möjligt?)

Nu ska jaga göra sås.


Kommentarer
Postat av: Från Mor

Grattis min kära! Jag visste du skulle fixa det!:) Men 06.00 låter tidigt...bra för dig att komma in i lite rutiner! Puss och kram...........

2009-10-17 @ 17:56:09
Postat av: pärlan n

2009-10-18 @ 18:51:19
Postat av: pärlan

Vad skönt att det händer grejer gullet - duktig du har varit! Najs and smooth och mycket umgänge :) Lycke till på tidelig tirsdag <3

2009-10-18 @ 18:53:40
Postat av: Frida

Heej vännen, härligt att du fått jobb =) Hoppas du har det bra, har det kommit mycket regn på dej ännu? Puss vännen

2009-10-19 @ 20:41:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0