work och nervositet

När klockan passerade nio så gav jag upp. Det går inte att sova, jag är för uppspelt.. Jag ska åka hem idag!!! Det känns helt sjukt. Jag har längtat efter den här dagen så länge och nu är den här. galet.. Så nu sitter i min säng men datorn i knät och det klingar julmusik i öronen. Väntar på att Lin ska komma in så ska vi gå och göra frukost till Ola. Han har bursdag idag och blir hela 22 år!

I veckan som var så hade jag turen att få jobba på samma ställe i 4 dagar. På en kantine på Statoils opplärningssenter. Först så var jag lite orolig för att det skulle vara en likadan kantine som den förra jag var på med en Arne som sprang omkring med piskan. Men jag hade fel och det har varit fyra ganska trevliga dagar. Det var jag och två små tanter som gick omkring och pysslade lite. Gjorde lite mackor eller diskade lite. Vi pratade massa om sverige och sjöng med i musiken som spelades. Inte så hemskt :)
God mat har jag fått också! Lunch varje dag och en dag fick jag smaka norskt julbord. Pinnekött, ribbe och rotmos. Dock inget jag skulle föredra den 24:e bara så ni vet kära föräldrar ;)


Jag är lite nervös inför min hemresa. Inte själv resan kanske.. eller lite. Det har snöat något fruktansvärt så det går nästan inte att ta sig ut genom dörren. Jag är glad, för jag har längtat efter snö och julkänslorna börjar äntligen bubbla i magen. Trodde nästan att det var julafton när jag vaknade imorse. Men jag är rädd att tågen ska bli instälda eller något i den stilen.. Bergen är tydligen inte jättevana vid den här mängden snö. Jag är också nervös att jag inte ska få ner allt i väskan. Det var på håret att jag inte fick ihop den när jag åkte hit och nu, nästan tre månader senare, har jag ju faktiskt införskaffat mig lite saker. Håll tummarna för mig! Det behöver jag nog.

Nu ska halsarna smörjas så vi kan sjunga happy birthday för fulla muggar :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0