Maskerad/tråkig tisdag

Maskeraden blev lyckad men Zorro döck aldrig upp. Han hittade inte sin hatt så istället kom Cruella de ville.

Jag sprang omkring på stan i timmar för att hitta en zorrohatt, mask och svärd. Utan resultat.. Sen hittade jag en skarf med leopardmönster i grått/svart och bestämde mig istället för att leka Cruella för en kväll. Håret tupperades till en hej dundrans kalufs och hälften sprayades svart. Jag sminkade mig i mängder, läpparna målades röda och klädseln var helsvart + skarfsen då. Snygg var jag! Men det var jag inte ensam om. Andra figurer som dök upp var: super mario, sherlock holmes, Karlsson på taket, lilla my, en gris, en slav och ett par stycken till!
Lyckad kväll, men jag oroade mig lite för håret. Skulle färgen försvinna, skulle det över huvudtaget gå att borsta igenom? Det gick. Jag tog mig faktiskt energi och tid till att tvätta håret redan när jag kom hem. Tänkte att min kudde skulle bli lite missfärgad i annat fall.. Men det gick förvånandsvärt lätt att få bort allt.. Jag fick offra balsam i litervis och ganska mycket hår som åkte ner i avloppet och fastnade i borsten. Men jag blev mig själv igen!

Idag är det tisdag och jag sitter fortfarande hemma utan jobb i sikte.. Jag har bara suttit hemma och glott på tv denna tisdag, som vanligt känns det som. Men jag ska iaf göra något vettigt idag, jag ska strax knalla bort till Ida och sen vidare till simhallen. Det ända jag gör är att vänta. Vänta på att få åka hem.. 12 dagar tills jag stiger på tåget! GÖTT! 

Snakkes
  

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åååhh saknar =)) Och dessutom gör det väl inget om lite hår försvinner från din kaluffs du har ju mer än man behöver.. GE MEJ LITE ! =)



jag räknar också ner nu, snart snart är du hemma igen =))

2009-12-09 @ 11:15:49
Postat av: Frida

Av mej såklart...

2009-12-09 @ 11:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0