torsdag, fredag, lördag

Torsdagen var en bra dag! Blev uppringd av Annette på Adecco vid 9-tiden och vi bestämde möte kl.14.30. Så jag begav mig mot bryggen och Adecco vid avtalad tid. Väl där så fick jag sätta mig ner i ett rum och genomled ännu en intervju på norska.. de är aldrig roliga. Men det gick bra och jag skrev på kontrakt och lite så. Hon ringde daglig ledara på comma (hanna) och var sedan nöjd och glad. Så jag fick jobba redan dagen efter (fredag/igår). Men innan torsdagen var slut så var vi på julkonsert. Mysigt tänkte jag, kyrka och allt. Dock så blev jag lite besviken.. För kyrkan var precis ny så det fanns inga ljuskronor med levande ljus och inte den mysiga känslan. Det fanns faktiskt inga levande ljus utan vanliga lampor som var tända under hela konserten.. De julsångerna som sjöngs var helt okända för mig och gjorde inte saken juligare/mysigare. Så de julkänslorna som jag förväntade mig, de kom aldrig :( Men måste tillägga att kören sjöng väldigt väldigt bra. Så det var en fin konsert trots julbristen..!

På fredagen så var det som sagt dags för jobb. Så jag promenrade till stan och gick till bussinfo. Där köpte jag ett busskort och fick hjälp med vilken buss jag skulle ta. Tack tanten i luckan (utan henne så skulle nog inte ditresan ha gått så bra). Så jag tog buss 80 och bad chaffisen säga till när vi var i Åsane. Det gjorde han och jag knallade mot ICA maxi, mitt slutmål! Jag kom dit och bad att få prata med någon ansvarig. Jag fick prata med en man och han visade mig till lagret. Nu kanske ni tror att jag skulle jobb på ICA och det gjorde jag ju. Men inte för ICA utan för Oboy. Jag stod vid ett demo-bord och delade ut smakprover av oboy.... KUL! Nae, inte kul. Det var väldigt långrandigt att stå där och säga samma replik om och om igen.. "Smaka nya oboy plus? En sundare oboy med 30% mindre socker och tillsatta fibrer". Blä jag kräks! Sedan fick jag sällskap av en fotograf som skulle dokumentera kampanjen åt oboy. Så fick ställa upp på 1000 bilder eller så. Han var irriterande, mycket! han stod och babblade på i ca 1 ½ timme innan han äntligen lämnade mig ifred. Efter 5 timmars suckande fick jag tillslut packa ihop allting! Sen fick jag ringa en taxi och åka med heal oboy-utrustningen till Rema 1000 i Laksevåg. Där blev jag alsläppt och gick in. Men då visade det sig att jag var på fel rema, att det fanns två i Laksevåg och att jag skulle till den andra. Av en slump så hade jag taxichaffisens nummer och ringde tillbaka henne. Så hon körde mig till den andra rema. Tur att hon inte hade åkt, för utrustningen va inte liten och jag hittade ju inte.. Men sem kom jag rätt och fick lämna av skiten. Sen kom nästa problem: vart var jag och hur kom jag härifrån? Efter lite hjälp av Lisette i luren så hittade jag en busshållsplats och insåg att om jag skulle åka buss så skulle jag vara tvungen att åka till stan först. omväg tänkte jag och började istället knalla hemmåt. Det tog lång tid och jag missade hela idol. Härlig fredag... Men glad blev jag när jag kom hem, då satt "familjen" i soffan och apploderade åt mig efter mina äventyr. Så söta de är :)

Men nu är det där bakom mig och idag är det lördag. Det betyder MASKERAD :D Ska hoppa in i duschen nu sen gå till stan och möta Hanna. Ska köpa lite saker så att utklädnaden blir bra. Jag är redo att hoppa i min outfit och komma in i rätt stämning. ZORRO! 

Kommentarer
Postat av: Mor

Käraste vännen, vilka äventyr!! Skönt i alla fall att höra från dig, jag började undra...Maskerad, det låter spännande, berätta mera!

Puss och kram!! :)

2009-12-08 @ 10:23:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0